Nieuwsbrief Herfst 2015

In deze nieuwsbrief: het vertrek van criminologe Tine, de lancering van de sociale kaart, het 'At the Crossroads' congres en de intervisie allochtone seksuele daders!
View this email in your browser
Forward

UFC nieuws

Criminologe Tine Vertommen verlaat het UFC

Ruim vijf jaar geleden stond je voor de niet eenvoudige taak om je voorganger Roel Verellen op te volgen als criminoloog in het UFC. Tijdens de sollicitaties beloofde je ons een niet aflatend enthousiasme. Je hebt woord gehouden. We hebben je steeds gekend als een vurig pleitbezorger van het UFC en in vijf jaar tijd heb je het UFC stevig op de (sociale) kaart gezet. Petje af voor wat je hebt gerealiseerd in deze periode. De gedrevenheid waarmee je ons team en onze externe partners (tot en met de Verenigde Naties!) hebt besmet, zal ons bijblijven. Je hebt je stempel gedrukt en daar kunnen we je alleen maar uitermate dankbaar voor zijn.

We wensen je veel succes in je nieuwe job bij Thomas More en troosten ons met de gedachte dat we in de toekomst nog vaak zullen kunnen samenwerken.
Het ga je goed!

Namens het UFC-team, Wim Huys.

"Ik wil graag iedereen met wie ik de voorbije jaren samengewerkt heb bedanken. Het was een enorm leerrijke tijd en ik heb het contact met het forensisch werkveld altijd als zeer fijn ervaren. Ik ben er zeker van dat ik de meesten van jullie nog ga tegenkomen. En natuurlijk hoop ik jullie allemaal weer terug te zien op het 'At the crossroads' congres op 15-18 maart 2016 in Antwerpen!
Allerbeste groeten, Tine"

Praktische mededeling
Het UFC mailadres van Tine is vanaf 30 oktober 2015 niet meer actief.

Tijdens de ontmoetingsdag op 15 september 2015 werd de sociale kaart 'Hulpverlening aan Seksuele Delinquenten in Vlaanderen' officieel gelanceerd.
In deze kaart vindt u nuttige gegevens van elk centrum m.b.t. :

• contactinformatie
  • werkingsgebied
  • hulpverleningsaanbod
  • in- en exclusiecriteria
  • verloop van aanmeldings- en intakeprocedures

U kan de sociale kaart hier downloaden.

Hebben jullie de website van dit unieke congres, binnenkort in Antwerpen, al gezien?
De inschrijvingen zijn nu geopend!
KIJK HIER!

Wie snel is, kan zich nog inschrijven voor de UFC intervisie 'allochtone seksuele daders' onder begeleiding van Dr. Said Bellary op 20 november in Brussel.
Voor alle info en inschrijven, kijk hier

RISK ASSESSMENT TEAM

Eén van de belangrijkste elementen in de behandeling van de doelgroep geïnterneerden is het voorkomen van herval in nieuwe feiten. Dit kan echter niet zonder kwalitatieve risicotaxatie. Het “Risk Assessment Team” werd opgericht om behandelaars in de reguliere Geestelijke Gezondheidszorg hierbij te adviseren.

Dit team zal van start gaan op 1/12/2015 en bestaat uit 3 ervaren medewerkers.

In de kijker

Studiedag 10 november 2015
Risicotaxatie en risicomanagement in algemene psychiatrie10 november
FPC Gent
Kijk hier voor meer informatie
Forensic Movie Nights @ Thomas More
Twee filmavonden t.v.v. Music for Life (COSA project!)

Studiedag 4 december 2015
Antisociale problematiek: er is meer mogelijk dan u denkt
Perron 3 Den Bosch-Rosmalen.
Kijk hier voor meer informatie

Vaktijdschriften

Hieronder ziet u de recent verschenen issues van 6 forensische tijdschriften. Door op het issuenummer te klikken, komt u op de website van de uitgever, waar u de titel, auteurs en abstract van elk artikel in het issue kan raadplegen. De lezers van deze nieuwsbrief Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. een digitale kopie van de gewenste artikels van deze tijdschriften opvragen, door het tijdschrift met volumenummer, alsook  de eerste auteur van elk gewenst artikel op te geven.

International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology

Vol. 27, No. 5

Volg ons op Twitter
Onze website
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Copyright © *|CURRENT_YEAR|* *|LIST:COMPANY|*, All rights reserved.
*|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|* *|LIST:DESCRIPTION|*

Our address is:
*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* *|END:IF|*

unsubscribe from this list    update subscription preferences

*|IF:REWARDS|* *|HTML:REWARDS|* *|END:IF|*